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Mail Gateway gestört
2023/03/27
Update vom 23.03.2023, 17.00 Uhr: Störung ist behoben.
Aktuell haben wir am zentralen Mail-Gateway eine Störung, bei der von Extern eingehende Mails abgelehnt werden. Die abgelehnten E-Mails werden nicht aufbewahrt. Die Korrespondenzpartner:innen erhalten eine Fehlermeldung (mit dem Hinweis smtp; 541 5.4.1 Message contain virus) und müssen später ihre Nachrichten erneut schicken. Das Mail-Team arbeitet bereits an der Behebung
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Maintenance work: IDM portal
2023/03/22
On 23.03.2023 between 8.00 and 9.00 a.m.
+++ Update from 23.03.2023: Maintenance successfully completed. +++ Maintenance work will be carried out on the IDM portal during the aforementioned period, which will lead to short-term system outages.
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Maintenance work: Moodel – minor update
2023/03/20
On 22.03.2023 from 7.00 a.m. to 8.00 a.m.
During this period, a minor update to the latest Moodle version will be carried out, which is why the Moodle and Mahara system will be unavailable for a maximum of one hour.
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Maintenance work: IDM system
2023/03/17
On 22.03.2023 between 9.00 and 9.30 a.m.
+++ Update from 22.03.2023: Maintenance successfully completed. +++ Maintenance work is carried out on the IDM system during the aforementioned period, which can lead to brief interruptions in the processing of data in the IDM system.
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Maintenance work: IDM system
2023/03/17
On 23.03.2023 between 8.30 and 9.30 a.m.
+++ Update from 23.03.2023: Maintenance successfully completed. +++ Maintenance work is carried out on the IDM system during the aforementioned period, which can lead to brief interruptions in the processing of data in the IDM system.
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Maintenance work: IDM system
2023/03/16
On 21.03.2023 between 7.30 and 8.30 a.m.
+++ Update from 21.03.2023: Maintenance successfully completed. +++ Maintenance work is carried out on the IDM system during the aforementioned period, which can lead to brief interruptions in the processing of data in the IDM system.
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Kein Chat und keine Verfügbarkeitsanzeige nach Jabberstart
2023/03/09
Momentan kommt es zu einem Jabberfehlverhalten bei bestehender VPN Verbindung aus IPv4 Netzwerken (z.B. Homeoffice). Chat und Verfügbarkeitsanzeige funktionieren in diesem Fall nicht. Workaround: Nachdem Jabber läuft, das VPN ausschalten, kurz warten bis im Jabber der Chat und die Verfügbarkeit zu sehen sind (ca. 2-5s), dann VPN wieder einschalten. Danach funktioniert Jabber wieder wie gewohnt. Lösung: IPv6 in dem betroffenen lokalen Netzwerk aktivieren (Providerabhängig)
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ShareLaTeX: System move
2022/11/15
System porting due to workload issues on 11/15/2022
+++Update from 17.11.2022: The new server is now accessible at the new address.+++ +++Update as of 15.11.2022: System move must be postponed+++ Due to workload issues, the ShareLaTeX application will be ported to a new system.